Maude Interviews Cody Simpson

Cody Simpson är en 15-årig (min ålder!) australienska musikern. Han har en härlig röst, kan han dansa, spela gitarr och är mycket snygg. Jag säger inte att jag vill gifta mig med Cody Simpson, men jag vill gifta mig med någon som ser, agerar och har samma personlighet som honom. Cody, om du läser detta, jag skojar, men jag vill bara göra det klart att om du vill gifta dig med mig skulle jag vara öppen för det.
 
Cody: Hej hur mår du?

Maude: Jag mår bra, tack. Tack för att du gör det här.

C: Bra. Ja, inga bekymmer.
 
M: Så jag vet att du har fick din start genom att lägga upp covers ac låtar på You Tube. Blev du förvånad med de visningarna och uppmärksamheten du fick?

C: Jag var lite i början eftersom det tog ett tag att vänja sig, du vet vad jag menar eftersom det hände så snabbt. Det första du vet att jag ser bara en liten video av mig med mina vänner sjunger sånger och sedan nästa sak du vet att jag är här i staterna, i New York City, med möten med alla dessa skivbolag och sånt. Så det var ganska överväldigande i början, det tog ett tag att anpassa sig, men jag omfamnar verkligen allt just nu och bara gör det jag älskar att göra.
 

M: Och sedan när du först lade upp det, vad trodde du skulle att hända? Vad förväntade du dig?

C: Jag förväntade mig inte alltför mycket. Det var bara lite roligt. Du vet, jag hade inte för mycket i åtanke, det var inte riktigt någon form av mål där. Det var bara lite roligt eftersom jag simmade så mycket och gick i skolan och allt var mitt liv väldigt fullt och jag hade verkligen inte har alltför mycket tid för musik och grejer. Men jag gjorde det lite på sidan om och lade upp ett par videos och sedan när jag insåg att jag började få ett par visningar och människor började ta intresse och jag fångades på, då tänkte jag att jag kanske kunde göra något av det. Och ja, sen så fokuserade jag på det och bara började jobba riktigt hårt på det.
 
M: Du sa att du nu bor i Los Angeles, hur bestämde du och din familj att ni skulle flytta dit? Eller när bestämde ni er för det?

C: Det var faktiskt efter att jag först skrev min avtal med Atlantic, de var som, "Yo, som du inte kan bo i Australien om du vill göra det här." Och, du vet att det var ett svårt beslut i början, men vi insåg att du bara har en chans denna gång och du vet att man kan lika gärna ta denna fantastiska möjlighet.
 
M: Så var det lätt att anpassa sig för dig - att leva där och hur var det att gå från att vara en elev/studerande till någon som har massor av ansvar och behandlas mer som en vuxen?

C: Jag har vuxit upp så mycket på bara två år och jag har så mycket mer att ansvara för nu som du sa, och jag  bara typ njuter av saker och jag vill inte lägga så mycket press på mig själv , vet du vad jag menar? Du kan vilja väga ner efter ett tag du vet. Det är bara viktigt att ha kul med allt och försöka att inte ta sig själv på för stort allvar.
 
M: Du åker på turné med din familj, hur är det? Är det någonsin svårt?

C: Eh, nej, jag tror inte det. De njuter verkligen av det, min syster har mycket på gång själv också så hon är alltid upptagen på vägen också. Vi gör typ bara vår grej.

M: Vad saknar du mest när du är på turné?

C: Eh, vad jag saknar mest när jag är på turné? Definitivt Australien. När jag inte turnerar i Australien jag saknar det så mycket. Och jag saknar mina vänner och stranden.
 
M: Vilka är dina musikaliska influenser?

C: Jag lyssnar på en massa olika sorters musik faktiskt. Men jag tror att när du lyssnar på mitt album, kan du definitivt höra mycket inspiration av människor som Jack Johnson, Bruno Mars och Jason Mraz, eftersom jag har en hel del beachy ljud på albumet samt dans grejer. Så du vet, det är något du definitivt höra.
 
M: Ditt album kommer ut i oktober?

C: Ja, 2 oktober det kommer ut.
 
M: Vilka råd skulle du ge någon som är intresserad av att uppträda och spela in musik?

C: Bara arbeta hårt. Hej, är det viktigt att bara se till att du tror på dig själv, och alltid bara se till att du gör ditt bästa varje dag för att göra framsteg i din egen karriär. Det är viktigt att förbättra dig själv varje dag och fortsätta
arbetar hårt och drömma stort. Det är viktigt att drömma stort.
 
M: Jag vet sociala medier spelat en stor roll för att få din karriär startad. Nu när du är etablerad, hur du använder sociala medier idag för att marknadsföra ditt album, eller prata med fansen?

C: Ja, jag tror det är viktigt att se till att du alltid ansluter med fans online. Du vet att det är viktigt att ge dem en personlig touch, och få dem att känna som om dem kände dig, vet du. Men, du vet att det finns en balans mellan att ge ut för mycket av ditt privatliv ut och påverkar den kemi som också, men det är viktigt att jag alltid har kontakt med dem. Jag twittrar alltid tillbaka och retweetar och sånt, det är viktigt.
 
M: Vilka är några av dina favoritfilmer?

C: Definitivt Batman trilogin, The Dark Knight. Jag älskar Hangover också. Och självklart, Anchorman.

M: Haha. Har du någonsin tänkt på att skådespela?

C: Ja, jag har inte gjort för mycket i det förflutna men du vet definitivt. Jag är fokuserad på musiken just nu, men definitivt i framtiden. Det är definitivt något jag vill titta på.
 
M: Okej, jag är verkligen glad för din nya album!

C: Ja, inga bekymmer. Jag är glad för dig att höra det.

M: Tack så mycket.
 
-  hellogiggles.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0