Cody Spills Paradise Secrets!

 
BOP & TB: Vilken låt på Paradise tog längst tid att spela in?

Cody: "Wish U Were Here" tog längst tid att spela in. Många av mina låtar tar en riktigt kort tid från början till slut. Jag är vanligtvis ganska snabb i studion - och jag avslutar flesta låtar ett par timmar. Men för "Wish U Were Here" det tog typ fyra olika dagar vid fyra olika studios. Den fjärde gången i studion, jobbade jag bokstavligen tills jag somnade. Vi var i en studio i Malibu och jag kunde inte sjunga en till not och jag somnade
faktiskt!

BOP & TB: När du först spelar in en låt, hur du kommer ihåg texterna? Skrivs de ned någonstans?

Cody: Det beror på. Många gånger, skriver jag ner texterna på min mobiltelefon, jag kommer att gå in och spela in det direkt ... så jag behöver min telefon. Andra gånger är det en låt som jag har skrivit och spelat så många gånger på min gitarr då jag inte behöver min mobil. Då kan jag bara gå in och sjunga den!
- BOP and Tigerbeat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0