Teenage Dream: Cody Simpson on Celebrity Crushes and New Album Paradise


Fråga femton-åriga Australian pop fenomen Cody Simpson att förklara inspirationen till Paradiset, hans debut album, ute i augusti (en EP, 'Preview' till Paradiset, släpps i juni), och svaret är enkelt: ". Tjejer"

"Jag skriver inte riktigt om något annat", säger han med ett Down Under så drömmande röst, det utlöste en aning av fansidor, däribland "Jag älskar Cody Simpsons Accent." "Som tonåring är det allt som jag tänker på. Jag menar, vad annat skulle vara? Tjejr och musik. När du kombinerar de två, får du musiken om flickor."

För Cody-som skjutit i höjden till berömmelse efter YouTube-videor på honom när han gör covers av bland annat Jason Mraz och Justin Timberlake låtar gick viral-det har alltid varit om damerna. Hans första låt (tekniskt hans andra, om man räknar den han skrev vid sju års ålder om att sätta en blöja på en kyckling) kallades "Ride My Rollercoaster": "Jag var tio, och jag hade en crush på den här tjejen som var, som, tolv eller tretton. Hon trodde jag var söt och ung, och jag sjöng den för henne. " Saker fungerade inte, men det har inte slutat Cody från att efter vad-eller vem-han vill. Bara några dagar efter att ha frågat longtime kär Eva Longoria på Twitter om hon ville medverka i hans video för "So Listen," med T-Pain (hon svarade: "Jag önskar att jag kunde!"), Han sågs på en LA biografen med på -igen, off-igen GF Kylie Jenner.

"Vi gick ut igår kväll med ett par vänner ...", säger han diplomatiskt. "Det finns ingenting egentligen som händer där alls. Det är bra att ha vänner i LA som förstår" Jag måste gå på turné, vi ses när jag kommer tillbaka. " "

Med en stor Tour-öppning för Nickelodeon pojkbandet Big Time Rush som sparkar igång den 5 juli inser vilt ambitiösa Cody (som har mer än 2 miljoner Twitter efterföljare och nästan 120 miljoner YouTube visningar) att han behöver vara allt om att ta sin karriär till nästa nivå.

"Om det finns en dag som går när jag inte har gjort framsteg eller jag har inte skrivit en ny låt, jag känner att jag har slösat bort en dag", säger han. "Det är en unik mind-set. Jag måste vara lika produktiv som jag kan vara varenda minut."

~ www.teenvogue.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0