Cody Simpson Interview

Cody Simpsons liv har varit en virvelvind de senaste åren sedan han flyttade till USA från Australien för att bedriva en sångkarriär. Vi träffades för första gången honom vid Scholastic för två år sedan när han först började bli känd, och det är verkligen exploderat för honom sedan dess. (Har du sett videon på vår akustiska egenskaper hos Cody låt "iYiYi" från 2 år sedan? Adorable, eller hur?) Han är en mycket mer vuxen nu, och hans liv har en hel del häftiga förmåner som att bli inbjuden till Justin Biebers födelsedagsfest, och få 'court-side'  Lakers biljetter. Nyligen kom han tillbaka till Scholastic att prata om hans liv nu.

Q: Blev du förvånad att det är så här stor här?
Cody Um, lite. Ja. Tja, ärligt talat var det inte så här hemma. Du vet vad jag menar? Jag var inte stor artist tillbaka i Australien, så allt bara typ hände i världen. Allt bara hände på en gång och jag var bara lite som, "Wow." Du vet, världen tittar på detta nu.

Fråga: Vilken del tycker du bäst?
Cody: Jag älskar att uppträda. Jag tycker att det är en av mina favorit saker om min karriär. Det och att skapa ny musik, som att skriva musik.

Fråga: Har du skrivit hela tiden, eller gör du mer nu?
Cody: Jag har skrivit hela tiden, men jag gör definitivt mycket mer nu än jag brukade, vill upp till att skapa album. Jag gör en hel del. Jag vill vara säker på att jag är inblandad tungt i själva kreativa processen och produktionen av musiken. Och, du vet, jag tror att jag definitivt ska göra det. Så det är bra. Ja.

Q: Är du i studion arbetar nu på ett nytt album?
Cody: Jag kommer att släppa att det under sommaren. Jag har den första singeln från det. Den heter "So Listen" ft. T-Pain.

F: Du har bra hår. Så har du en speciell regim hårvård?
Cody: Inte riktigt. Alla förväntar mig att ha någon form av, du vet, speciella trick eller teknik eller vad som helst, och jag är bara lite som. . . Jag typ bara vaknar upp och duschar, torkar det, och det är ganska så och så. Jag kör mina fingrar genom det, skjuter tillbaka lite ett par gånger och sen är vi bra. Du vet, det finns inget för komplicerat.

Q: Vet du hur många tjejer är avundsjuka på dig? [Skratt] Det låter så lätt.
Cody: [Skratt]

Fråga: Finns det någon plats i världen som du verkligen skulle vilja åka och se?
Cody: Jag skulle säga Europa. Jag skulle säga Italien. Maten och landskapet. Definitivt ett ställe som jag skulle älska att åka till inom de kommande par åren. Där och Maldiverna. Det är bara någon jag tror att alla slags drömmar om att åka. Jag är säker på att du har sett bilder med klart vatten och liksom bambu hyddor ute i vattnet.

Fråga: Vem var din första kändis förälskelse?
Cody: Nikki Webster när jag var som fem. Nu. . . Eva Longoria. Hon twittrade mig häromdagen och jag var väldigt spännande!

~ www.blog.scholastic.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0