TWIST Exclusive: TWIST Chats With Cody Simpson!


Twist: Så varför inte du berätta lite om vad vi kan förvänta oss av Preview To Paradise?
Cody: Det är ganska spännande. Jag ville bara se till att jag gav mina fans en liten smak av albumet, du vet, så att de inte dog när dem väntade på det. Det är fyra bra låtar, bland annat två som är ute på nätet redan "So Listen" och en kallad "Got Me Good" - två riktiga häftiga somriga låtar. Det är verkligen somrigt, mycket akustisk gitarr, saker som är sant för mig, så det är "So Listen" och sedan singeln som heter "Wish You Were Here" det är super pop/dance-y. Jag är verkligen exalterad.

Twist: Så säg mig, hur olika kommer Preview To Paradiset vara från ditt fullängds album? Kommer det att vara en liknande känsla?
C: Ja det kommer det. Det är en förhandsvisning av albumet, ganska mycket. Det blir en hel del fler låtar på det med gitarr och grejer. Lyssna på det, det är ganska mycket en miniversion av albumet. Jag tycker det är ett bra exempel på albumet. Vi ganska mycket tog 12 och förkortas till fyra låtar som jag tycker bäst representerar vad som händer, utom kanske "So Listen". Men jag tror verkligen att mina fans gillar den och det är något som vi lagt ut med T-Pain.

Twist: Vilket är awesome! Nu kan du berätta för oss vad processen var som att skriva och spela in låten "Got Me Good?"
C: "Got Me Good" är en mycket chill, upbeat sommar song ... något som jag verkligen tyckt om att arbeta på, eftersom jag gillar att göra låtar så. Jag tror att de bäst representerar vem jag är som artist. Dessa typer av låtar är mitt upprätta ljud och min bild. Det var riktigt roligt. Vi fick komma med en massa smarta texter att sätta in där. Du vet, 'ä 'Word on the street is that you're single/so tell me have you heard my single?' och "Even in your work clothes, you're what's up, you know how to work clothes.' Du vet, sånt, riktigt roligt texter, vilket är vad jag tror att mina fans känner mig att skriva. Jag gillar att göra sånt. Det är roligt.

Twist: Jag vet "Finding Cody," din YouTube film kommer att komma ut snart. Kan du berätta lite om det?
C: Faktiskt fick jag se lite förhandsvisning av det. De mailade mig som en fyra-minuters klipp från filmen och det såg riktigt roligt, det såg riktigt cool. Det är ett litet äventyr. Jag är inte säker på hur mycket av det är känt ännu vad det är exakt om, men det är ett äventyr. Det tar ett fan på en resa och låter dem bestämma resan, och du kan förlora i det eller så kan du ta vägen för att möta mig. Det finns massor av olika utfall du kan välja.

Twist: Cool! Nu vet jag att du kommer att vara på väg ut på turné för några datum med Big Time Rush i sommar. Så en av de frågor som våra läsare twittrade var: "Vad är din före-show ritual?" Kan du berätta lite om vad du gör för att komma i rätt känsla innan showen?
C: Ja, det är min personlighet ganska avslappnad. Jag gillar inte att göra för mycket innan en show. Jag gör mig beredd mentalt. Jag gör vissa sträckor. Jag värmer upp min röst i en halvtimme eller så och ganska mycket bara sitta ner och lyssna på musik och försöker att inte tänka för mycket. Jag tror att förtroendet kommer med förberedelser, och om jag är beredd på det, kan jag få mitt sinne klar och sedan ge allt på scenen.

Twist: Coolt. Nu vill jag komma tillbaka att tala om Paradiset lite, kommande fullängdsalbum som jag vet i oktober. Vad är dina känslor nu när vi närmar oss?
C: Det kommer alltid mycket snabbare än du egentligen förväntar det. Jag bryr mig om saker som är en lång tid borta, september, oktober - det känns som en evighet bort. Och då vaknar upp nästa dag och här är det, det albumet kommer ut redan. Men turnén ska bli super kul och det kommer att gå så snabbt. Innan du vet ordet av kommer mitt fullängdsalbum vara i butiker. Det kommer att bli galet. Men du vet, förhoppningsvis kan jag göra några stora intryck på turnén och ge människor några fantastiska konserter.

TWIST: Bra! Tack så mycket för att du pratade med oss Cody!
C: Tack!
- http://www.twistmagazine.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0