J-14 Exclusive Interview: Cody Simpson Talks 'Preview to Paradise'


J-14: Vad är det Vibe av albumet "Paradise"?
Cody Simpson: EP'et ger en fin bild av hur albumet kommer att låta som. Det finns ett par olika stilar där. Det är lite mer urban än en massa grejer jag gjort. Jag samarbetar med T-Pain, och sedan finns en riktigt cool dans låt som heter "Wish You Were Here."

J-14: Vilken låt är du särskilt entusiastiska över?
Cody: Den här låten heter "Gentleman" som jag skrev på min gitarr. Det är mycket John Mayer / Jack Johnson och mycket romantiskt. Jag är stor på att vara en gentleman och att vara respektfull mot tjejer, och jag ville arbeta med något som visade det.

J-14: Vad var inspirationen bakom låten "So Listen?"
Cody: Den låten var ganska skrika ut till alla som inte kan sätta sina känslor i ord när det gäller till någon de gillar. Ibland önskar du bara att du kan vara som, "Listen to my heartbeat. Listen to how I'm feeling . "

J-14: Vilken låt från albumet är soundtracken till ditt liv just nu?
Cody: "Wish You Were Here." Det är något jag relatera till en hel del. Reser hela tiden, är det svårt att ha ett seriöst förhållande med en tjej. Det handlar om hur musiken är bättre och livet är ljusare när du är här. Det bygger på en hel del erfarenheter jag har gått igenom.

J-14: Vad är det hetaste en tjej kan bära under sommaren?
Cody: En färgad skjorta, vilken färg som helst. De är classy! Jag gillar tjejer som inte försöker för hårt. Jag gillar naturliga tjejer.

- www.j-14.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0