Cody Simpson Explains What Makes His EP 'Uniquely Me'

"Jag ville visa varje aspekt av albumet och alla passar bra ihop, samtidigt som olika på samma gång", Aussie berättade för MTV News på tisdagen. "Med min singel" Wish You Were Here ", det visade dansen / pop sidan av mitt album. [Med] 'Gentleman," Jag ville visa upp singer / songwriter aspekt av vad jag gör och jag trodde att de alla gick bra ihop också.

"Min favoritlåt? Jag vet inte! Det är som att ha fyra små barn", tillade han. "Du kan inte riktigt välja en favorit, men jag gillar" Wish You Were Here "eftersom det är en bra dans låt och kommer att vara min singel på sommaren."
"Wish You Were Here" verkligen förkunnar sin kärlek till popmusik, och efter att ha varit i studion med två av de största producenterna och författare som arbetar i spelet enbart bidrar till låtens rena pop känsla, som lyftes fram av låtens pulserande beat och Simpsons swoon-värdiga antagning som "All I want / Is to be home with you hemma med dig."

"Det är en riktigt bra känsla när du lägger en låt där ute som du känner skulle kunna konkurrera med artister som de största artisterna där ute just nu. Det är fantastiskt", sade han. "Jag spelade in den här låten med en fantastisk producenter Dr Luke ... och jag skrev den med Taio Cruz och de båda hade en hel del erfarenhet och en hel del stora sommarhits. Det är coolt att kunna arbeta med människor som har haft erfarenhet av med den [och] gör det så gott som det kan vara samtidigt som det mitt eget. "

Men medan "Wish" är en dans-influerade spår, konstaterar han att hans musikaliska signaturen är inte i världen spottar ur klubb-smällare. "Att vara en popartist måste du också måste ha en egen liten twist här och där", sade han. "Jag känner mig som när man lär känna en konstnär och du lyssnar till all sin musik du slags start för att se saker som de gör i låtar som gör det [deras]. Jag spelar en hel del gitarr." Wish You Were Here 'har inte för mycket gitarr i det, men jag känner att det är unikt mig. "

Förutom att släppa Preview till Paradiset, är sångaren slå in sin egen ström av shower denna vecka. Då kommer han att slå vägen med Big Time Rush början i juli. Turnén kommer att sparka igång den 5 juli i Columbus, Ohio, innan packar ihop i september, precis i tid för honom att hämta andan innan hans album släpps den 2 oktober.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0