Cody Simpson on His Debut Record and Potential Rap Career

Du har arbetat med detta album ett tag Vad har gått in i bearbetning av det?
"Jag har förberett för detta album att komma ut och etablera mitt eget ljud och bild i branschen. Jag tror att folk verkligen kommer att förstå mig när detta album kommer ut 2 oktober. Singeln är dans låten" Wish U Were Here "och det finns en hel del mogna strand låtar på det som är min grej,. jag älskar stranden och surfing. Jag kommer från Australien, så det är min livsstil, och jag vill se min musik passar det".
 
Har du en favoritlåt på skivan?
"Det är som att ha tio eller tolv små barn! Det är det här en låt som finns på albummet-Jag har just avslutat den slutliga versionen igår, och det är titelspåret på albumet som heter" Paradiset ". Det är en av mina favoriter, definitivt. "
 
Du har samarbetat med bästa rappare som T-Pain och Flo Rida. Hur är det att spela in i studion med dem?
"Jag lär mig så mycket av dem. När jag är där och titta på dem rappar verser till en låt som du skrev, det är en härlig känsla. Efter att jag gjorde låten med T-Pain för mitt album, skickade han tillbaka den slutliga versionen och jag flippade ut eftersom jag personligen tror att versen du hör på min skiva är en av de bästa verserna jag hört honom göra. Det är en sådan cool känsla."
 
Tror du att du någonsin ska försöka rapping?
"Det skulle vara bara för skojs skull-Jag skulle inte lägga ut ett album eller något! Men kanske på en regnig dag, vem vet? Jag tycker om att rappa, men jag är inte ute efter att göra det på något annat sätt än bara lite kul här och där. det är inte den typ av musikstil som jag tror att jag ska växa upp att göra."
 
Du har en enorm följande på sociala medier. Vilka råd har du för att bygga en online-fan base?
"Anslut med dina fans och få dem att känna som de känner dig. Låt dem veta vad du gör från dag till dag. Självklart är det bra att ha någon form av mystik också, men det är viktigt frigivning nytt innehåll varje dag. Varenda veckan, jag har en webb avsnitt som kommer ut om hur det känns bakom kulisserna på min turné. jag satte en liten swimming tävling som jag hade med min säkerhetsvakt-funny stuff! "
 
Du nämnde att upprätthålla en känsla av mystik, som vi är säkra på blir allt svårare för dig. Blir spekulationer om ditt privatliv svårt och jobbigt för dig?
"Ja, det tog en stund att vänja sig vid människor med intresse för andra saker än bara min musik. Den levereras tillsammans med den. Jag vill inte vara offentlig om allt som jag gör. Det handlar om att hitta en balans."
 
Vilken musik lyssnar du på just nu?
"Frank Ocean's-album, Channel Orange är på repeat just nu. Jag älskar varje låt. Definitivt en hel del John Mayer-Continuum är fortfarande mitt favorit album någonsin, av någon. Jag gillar Jason Mraz nya album också."
 
Är det någon som du längtar efter att samarbeta med?
"Jason Mraz, John Mayer, och Jack Johnson är människor som jag ser upp till. Jag undrar hur jag ska göra musik som de gör musik. Justin Timberlake är definitivt min största inspirationskälla när det kommer till underhållning."
 
Din musik video till "Wish U Were Here" har precis släppts. Vad är det om?
"Det är en livsstil rundtur video som visar mitt liv och önskar att min tjej var här med mig när jag uppträder och jag är super upptagen. Vi sköt en riktigt cool bild på scenen av mig dans, och vi skjuter ut ett gäng av fyrverkerier i Louisiana."
 
Din musik video till "Wish U Were Here" har precis släppts. Vad är det om?
"Det är en livsstil rundtur video som visar mitt liv och önskar att min tjej var här med mig när jag uppträder och jag är super upptagen. Vi sköt en riktigt cool bild på scenen av mig dans, och vi låter ut ett gäng av fyrverkerier i Louisiana. "

Vad är dina planer för de närmaste månaderna?
"Jag ska göra det sista albumet, och jag är ganska mycket fokus på turen just nu och ger den bästa showen jag kan för att fansen. Jag ska till Bahamas för att göra en konsert i november, och sedan går rakt över till Europa för att göra shower i Frankrike, Tyskland, Storbritannien och Irland. det blir första gången som jag faktiskt har varit till Europa. "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0