Cody Simpson Joins Justin Bieber's Tour After Big Time Rush Shows

Cody Simpson lever inte livet som en normal 15-åring. Istället för att spendera sin sommar att ladda upp för nästa läsår, har Simpson har turnerat landet som förband på Big Time Rush 60-dagars nordamerikanska turné. Linda upp på 21 september, är Cody tar ingen tid innan släppet av hans debut album - han är på väg att slå vägen med Justin Bieber.
MTV News pratade med Simpson i New York i onsdags (15 augusti) där han delade sin glädje av att sammanfogandet till Believe turnén, som startar 29 september, och Carly Rae Jepsen är även med.
"Jag är på den här turnén tills i slutet av september och sedan frågade faktiskt Bieber om jag ville följa med honom under den första veckan av hans turné så jag ska börja i Vegas med honom och göra ett par konserter på det västra kusten vid tiden för mitt album, "Simpson sade och kommer till den utsålda konserterna. "Och sen ganska mycket åka runt ut själv och "promota" albummet och sjunga och bara hålla på med musiken. Jag tror att jag åker till Europa i november, så det borde vara roligt."
Ungefär som Bieber, så vart Simpson också upptäckt på YouTube redan 2009 och är också tecknad med Bieber chef, Scooter Braun. Nu, även om deras musikaliska stil har jämförts från tid till annan, avslöjar Simpson finns det ingen konkurrens mellan de två i själva verket har de faktiskt varit i studion tillsammans flera gånger och arbetar på nytt material.
"Han är en bra vän till mig, har vi varit i studion ett par gånger tillsammans," sa Simpson. "Han kontaktar mig  från tid till annan som," Jag fick en idé för dig, kom in ska vi skriva en låt och sånt. "Det är bara bra att ha musikaliska relationer med människor med samma problem. Det är bra att lära av artister som den som är i liknande positioner som du är, men har gjort det i ett lite tag längre."
Ändå bör fans inte få sina förhoppningar upp eftersom det inte ser ut som en Simpson / Bieber samarbete kommer att visas på den australiska sångerskan kommande debut album, Paradise, som kommer att släppas 2 oktober.
"Inte på detta album, men i framtiden, ja vem vet vad som kommer att hända," sa Simpson om att släppa en Bieber låt. "Vi bara väntar på rätt tillfälle att göra en låt. Vi vill inte bara vill lägga ut en låt för att vi kan, du vill vara säker på att det är rätt låt och rätt tid. Jag vill verkligen presentera mig ordentligt och sedan komma samman och släppa något senare i min karriär. "

- mtv.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0