J-14 Exclusive Q&A with Cody Simpson

CodySimpsonNotJustYou1.jpg


För att fira lanseringen av Hop på DVD, pratade J-14 med Cody Simpson, som sjunger filmens tema sång "I Want Candy" och frågade honom om allt från "So Listen" till Hunger Spelen! Vi gjorde också så att 10 kopior av Hop på DVD som undertecknats av Cody själv!

J-14: Hur var det att arbeta på Hop filmen soundtrack?
Cody Simpson: Det var sweet! Jag kollade precis ut demo som de gjorde på DVD, och det var fantastiskt. Det var första gången jag arbetade med ett filmprojekt, där jag fick sätta ihop en låt och vara kreativ, och göra något annat än mitt album eller mitt projekt. Det var häftigt att kunna göra det för en film, speciellt en som var lika stor som Hop.

J-14: När du berättar för en tjej, "Jag vill ha godis," Vilken typ av godis ska hon ge dig?
Cody: Choklad. Kit Kats!

J-14: Och du fortsätta din påsk ande genom att uppträda i Vita huset Easter Egg Roll på måndag 9 april!
Cody: Jag är väldigt glad för det! Jag faktiskt gick förra året, men jag bara satt ner och spelade gitarr, så jag är faktiskt glad att sätta ihop en show i Vita huset. Jag har inte varit till DC på ett tag.

J-14: Fans är kärleksfulla din nya singel "So Listen"! Det är ett annat ljud för dig - är det vad vi kan förvänta på Paradise?
Cody: Jag tyckte det var coolt att visa lite av en vass sida av album först ut på "So Listen " och sedan har vi en annan singel som kommer senare i månaden som är en mycket pop/dance spår och jag definitivt att få en fantastisk känsla från den låten.

J-14: Är du glad över att turnera med Big Time Rush i sommar?
Cody: Definitivt! Jag pratade med dem helgen när Kids 'Choice Awards var, och jag är goda vänner med alla killarna. Vi sk in på repetitioner i ett par månader och sätta ihop något riktigt coolt. Jag tror att mina fans och deras fans kommer att älska det, och jag tror att vi delar en hel del fans så det kommer att bli cool. Jag ser fram emot att sätta ihop en stor show!

J-14: Jag vet att du är en stor fan av Hunger Spelen filmen! Skulle du säga att du är mer av en Peeta eller Gale?
Cody: Förmodligen Gale eftersom han är [spelad av] Liam Hemsworth och vi är från samma ställe [Australien], så det är vettigt. Ja, Aussies! Jag älskade filmen, och jag rekommender den till alla jag känner.

~ www.j-14.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0