Exclusive: In The Studio With Cody Simpson


 




















Engelska: We hung out in an L.A. studio with Cody Simpson last week (we're not telling exactly where) and caught up with him about recording his debut full-length.

Cody has already released two EPs, '4U' and 'Coast to Coast,' but he says his first full-length album will definitely be different. "I think this time around I really, really have a vision of what I want it to look and what I want it to sound like," Cody said.

The pop star also dished on his dream collaboration: Justin Timberlake or Bruno Mars. "I'm a big fan of Justin Timberlake, his musical style is amazing." He also said fans should expect great collaborations on his upcoming album.

Cody said he enjoys the creative process of recording. "I love being in the studio because it's the place where I get to create the music that I will then go out and perform on tour."

We also chatted with the Aussie about his recent tour in Japan, being immersed in the culture and learning a few Japanese phrases. "I was speaking great Japanese by the end," said Cody.

Be sure to pick-up Cody's latest release 'Coast to Coast,' and his doll, or as he likes to call it his "action-figure," that will be in Toys-R-Us stores this holiday season.

Svenska: Vi träffades i en LA studio med Cody Simpson förra veckan (vi berättar inte exakt vart) och fångas upp med honom om inspelning hans debut full längt album.

Cody har redan släppt två EPs, '4 U "och" Coast to Coast ", men han säger sitt första fullängdaalbum kommer definitivt att vara annorlunda. "Jag har tänk om den här gången att jag verkligen, verkligen har en vision om vad jag vill att det ska se ut och vad jag vill att det ska låta som," sa Cody.

Popstjärnan berättade också på sin dröm om samarbeten: Justin Timberlake eller Bruno Mars. "Jag är ett stort fan av Justin Timberlake, hans musikstil är fantastiskt." Han sade också att fans bör förvänta sig stora samarbeten på hans kommande album.

Cody sa att han tycker den kreativa processen av inspelningen. "Jag älskar att vara i studion eftersom det är den plats där jag får skapa den musik som jag sedan kommer att gå ut och utföra på turné."

Vi pratade också med Aussien om hans senaste turné i Japan, som är nedsänkt i kultur och lärande ett par japanska fraser. "Jag var som talade bra japanska i slutet", säger Cody.

Var noga med att plocka upp Codys senaste release "Coast to Coast" och hans docka, eller som han gillar att kalla det för sin "action-figur," som kommer att vara i Toys-R-Us-butikerna vid jul.

- Cambio.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0