Sammy Christensen's turné dagbok: My Trip with Cody Simpson!


Det var ungefär 06:00, och jag var i en djup sömn.
Plötsligt min telefon ringde och jag vaknade snabbt,letade efter min telefon. Jag svarade snabbt med ett mjuk "Hej." Rösten i andra änden sa "Hej, jag heter Neha från Seventeen Magazine. Jag ville bara gratulera dig och låta dig veta att du vunnit resan att åka till Australien med Cody Simpson. "När jag hörde denna nyhet hoppade jag snabbt upp och på väg till min pappas rum. När de hade slutat tala, visste jag att jag hade en massa saker att göra innan min resa! Inom ett par dagar var jag redo att gå, och allt som fanns kvar att göra var packa och räkna dagarna.

Var det äntligen dags att åka iväg till Australien! Vi flög från Portland, OR och landade i Los Angeles, Kalifornien. Om du någonsin har varit på LAX, du vet hur förvirrande det är så självklart att vi gick vilse! Slutligen efter en timme fick vi till restaurangen där vi träffade Cody, hans familj och besättningen, som alla var väldigt vänliga. Cody var så trevlig, artig, och väldigt söt. Han var så mycket häftigare i person än jag någonsin kunnat drömma om! Vi åt middag och pratade om våra sympatier och antipatier. Det var fantastiskt! Jag skulle kunna berätta från denna grupp som den här resan skulle vara häftigt!

Planet åka till Australien var 14 timmar lång, och jag sov hela vägen dit! Vi körde direkt till Surfers Paradise på Gold Coast och checkat in på hotellet så fort vi kunde. Vi hade alla en fest en frukost! Det första stället vi gick till i Australien var köpcentret. Under promenaden dit var det hisnande att långsamt ta in den vackra staden och landet. Allt på köpcentret var så annorlunda än i USA, speciellt de högre priserna!

Vi vaknade upp tidigt nästa dag för att gå till Currumbin Wildlife Sanctuary. Först besökte vi ett litet område där vi lärde oss svala fakta om ormar, och vi fick våra foton tagna med en mycket stor orm. Det var ganska läskigt! Sedan besökte vi djurparken sjukhuset och ser alla skadade djur var förkrossande. Att vara i Australien, var vi tvungna att se några kängurur, som var den sötaste djur av alla. De var så mild och söt, och vi fick till och klappa dem!

Dag 3 med resan var den första dagen av Codys Pastry skor Tour. Konserten var utanför, och vädret var helt perfekt. Vi gick ut armband till alla flickor som bar Pastry skor, vilket gav dem en chans att komma närmare scenen och träffa Cody. Vi var också på jakt efter några australiensiska hotties!

Att dela ut armband var en av mina favorit delar av resan. Jag älskade att se förvånade ansikten av alla hängivna fans. Det kändes fantastiskt att veta att jag hade fört dem något som skulle göra deras dag och kanske föra dem närmare sin idol!

Det var äntligen dags för konserten att börja. Det fanns mer än 3000 fans från hela Australien finns för att stödja Cody. Efter Cody gjordes utföra, undertecknade han autografer i timmar. Även om han måste rätt har uttömts, var Cody så snäll och engagera sig i alla sina fans - han gjorde var och en känna mig speciell. Någon frågade även mig om en autograf! Jag log och signerade hennes sko. Det kändes som jag var känd också!

Den morgonen vaknade vi tidigt för vårt flyg till Sydney och åkte till köpcentret för Cody's andra konsert på turnén. Det fanns minst 4500 skrikande fans där! Medan Cody sjöng, gick publiken galen! Folk var knuffande att komma närmare Cody, och han försökte skära konserten kort så att ingen blev skadad. Gallerian var faktiskt stängdes, och Cody kunde inte gå vidare med skriva autografer. När vi lämnade fanns det fortfarande tjejer skrek utanför gallerian, och de jagade efter vår bil för block! De måste ha varit stora fans av Cody!

Nästa dag på vår virvelvind äventyr gick vi till flygplatsen för att flyga till Melbourne. Det var dags för den sista konserten av Pastry Skor Tour. Den här gången såg vi till flickorna visste att stanna säkert när vi passerade ut armband för träffas och hälsar. Det var 4000 fans på denna konsert, och lyckligtvis de alla stannade lugnt och var en stor publik medan Cody gav en annan fantastisk prestanda.

Efter att ha rest i dagar tillsammans, kände jag nu att jag var en del av entourage! Så fort vi kom tillbaka till hotellet efter konserten bestämde några av oss att gå ut på middag och se en film. Vi åt på en pizzeria, där jag hade den bästa pizzan någonsin! När vi åt på varandras plattor, kände vi alla som en liten, ansluten familj!

Dagen hade äntligen kommit då vi var tvungna att lämna Australien. Vi hade lite tid innan vårt plan lyfte, så jag försökte den berömda australiska Vegemite mat spred för första gången. Det var inte det värsta, men jag nog inte skulle äta det igen! Jag var jätteglad att äntligen få min bild tagen med Cody! Det var plötsligt dags för oss att gå ombord på planet, och tack och lov var jag så trött att jag somnade rätt när vi tog fart. Nästa sak jag visste var vi hemma.

Jag hade alltid hört talesättet "tiden går fort när man har roligt", men jag har inte fullt ut uppleva det förrän den här resan. Det gick så snabbt, men jag verkligen hade tid i mitt liv! Denna resa öppnade mina ögon för så många saker, och jag träffade så många fantastiska människor. Jag har lärt mig att livet är fullt av överraskningar! Jag hoppas att genom att vinna detta, kommer människor att se att alla har en chans att uppleva något så häftigt som denna resa. Jag kommer från en liten stad i Oregon, och jag vann resa för livet! Jag lärde mig också att jaga mina drömmar, oavsett hur tokiga de kan verka. Jag skulle vilja ge ett stort tack till Seventeen Magazine och skor Pastry för att ge mig denna möjlighet. Jag kommer aldrig glömma det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0