Ology’s Intervju med Cody Simpson

Ingenting i livet är starkare än hjärtan av tonårsflickor. Det är bara ett faktum. Och om Justin inte har bevisat att nog, in i hans tvekan mer begåvade och bedårande Aussie motsvarighet - Cody Simpson.

Den söta, blonda 14-åriga sångerskan började som många unga stjärnor i dessa dagar - han postade på YouTube-videor på sig själv spela gitarr på hans soffa och covers på stora namn artister som Michael Jackson, Bon Jovi och Justin Timberlake. Det var på grund av dessa filmer (och hans uppenbara talang) att han blev kontaktad av Grammy-nominerade producenten Shawn Campbell och slutligen landade ett skivkontrakt med Atlantic Records.

Nu två år senare bor Cody i LA med sin familj och bara nyligen avslutat ett samarbete rubricera "Waiting 4U"-turnén med andra YouTube-stjärnan, Greyson Chance. Han är nu på väg i en cross-country PR-turné för sin mycket efterlängtade, kommande EP, lämpligt betitlad Coast to Coast, som släpps 20 september. Åh, och hans videor har nu mer än 75 miljoner visningar.

Jag erkänner. Jag hade ingen aning om vad jag gav mig in i när jag träffade Cody på hans senaste turné stannar vid en Long Island galleria. Som självutnämnd teenybopper som inte kan låta bli att rocka loss till Biebs och Miley mer än jag vill erkänna, var jag övertygad om att jag inte skulle låta den här killen vinna över mig. Jag tål den tokig och charm. Eller hur?

När jag säger att det var en stor publik, menar jag att det var en stor effin publik. Efter att ha talat med några die-hard fans (och deras till synes patientens föräldrar), insåg jag snabbt var jag bevittnar början på något stort. "Någon berättade för mig hur många människor står utanför och väntar, och det är verkligen fick mig hypade," Cody berättar senare mig när jag sitter ner med honom för vår intervju.

"Cody Simpson botade min Bieber Fever", tjejer skriker när de pekar på sina hemgjorda skjortor. Andra är fyllda med hjärtan, texter och siffrorna 143, vilket tydligen betyder "jag älskar dig" i text-kod. Vem visste? Inte jag. Jösses, jag börjar bli gammal.

Det var allt för den första showen av denna tur och inte ett dåligt sätt att börja. Alls. "Vi är på denna tio-dagars galleria turné och det är ganska mycket bara att gå runt om i landet som utför vid olika gallerior här och där och främja mina sex-song EP, som kommer ut 20 september," Cody säger. "Så det kommer ganska mycket att komma ut i slutet av köpcentret turnén, det är vad jag verkligen spännande just nu."

På bara 14, medger Cody att vara lite av en turné knarkare redan. "Jag älskar det", säger han. "Det blir upptagen. Det blir tröttsamt men varje dag är olika, så det är en ny upplevelse. "Och när han försöker att passera tid i mellan städer, tar han tröst i hans bärbara dator. Och varför skulle han inte? Han har väl över en miljon anhängare på Twitter och Facebook.

Liksom för hans kommande EP, fläktar surrar redan under de första singel, "On My Mind", som för närvarande ståtar med över 4 miljoner visningar på YouTube. Så vilken låt är det mest personliga till Cody? "Det är den här låten heter" Angel "som jag skrev med killen som gjorde min singel," On My Mind ". Det handlar om, liksom de flesta av mina låtar, det motsatta könet ... tjejer", säger han med ett snett leende innan övergången in i hans säkert allvarliga ansikte. "Det är låten på EP som jag hade mest bidraget till, i termer av den kreativa processen, så det betyder mest för mig."

På sin första EP, inspelad 4U, Cody hans super catchy hit "iYiYi" med kända rapparen Flo Rida, men den här gången är det allt honom och han verkar vara cool med det. "Jag skulle älska att göra något med Bruno Mars, JT [Justin Timberlake], eller Jack Johnson," Cody säger. "De är alla inspiration till mig. Min EP är alla solo grejer men förhoppningsvis blir det en del samarbeten [när jag spela in] mitt album nästa år. "

Det är ingen överraskning att efter mötet och arbetat med några av musikens finaste är Cody inte den fascinerande typen ... för det mesta. "Obama", medger han. "Han har just de galnaste närvaro. Jag hade verkligen inte  blivit
heltstjärna slog tills jag träffade honom, du vet? Han har så mycket mysterium för honom, antar jag. "

När jag försöker få Cody att äga upp till några pinsamma musik på sin iPod, tänker han länge och väl innan du börjar sjunga, till min stora förvåning: "
Who lives in a pineapple under the sea..." Jag skrattar åt den obestridliga adorableness och sedan tyst krax på mig själv för att låta honom charm mig så snabbt. "Min lillebror lastade hans Spongebob CD i min dator", säger han.

Tja, eftersom Cody tar upp frågan om tjejer, jag måste fråga. Och jag är snabbt förvånad av hans mogna och hjärtliga svar på den uppenbara frågan - vilken typ av tjej gör han föredrar, amerikanska eller australiensiska? "Det beror på," säger han. "Det finns egentligen inte någon skillnad förutom en accent. Människor är olika. Människor från olika länder är inte nödvändigtvis olika. "

Rättvist nog. Men jag vet att jag måste gå till botten av hans stil - något annat tjejer kan inte sluta swooning över. "Hans hår! Hans ögon! Hans accent! "Fans skrika entusiastiskt när jag frågar vad de tycker om Cody Simpson. Han sitter bekvämt mitt emot mig med en svart Lacoste polo, smala jeans och sneakers och jag vet inte andra gissa honom när han säger att hans sinne för mode är "ganska avspänd" och "typ av laid back."

Verkligen om? Det här håret? "Jag har egentligen inte att borsta det eller vad som helst", säger han när jag höjer ett ögonbryn. Det tar honom bara "en halvtimme" för att få klar och det mesta av den tiden är visserligen spenderas i duschen. "Jag precis som duschar", berättar han. "Jag spenderar 15 minuter till en halvtimme i duschen."

Hans mamma skrattar från baksidan av rummet, ekande dessa uttalanden och tillade att han gillar att sjunga där. "Jag sjunger mina egna grejer", försäkrar han mig. "Jag sjunger nog av det!"

Men tillbaka till ämnet. "Jag älskar mode", tillägger han. Men man ser han aldrig skulle bära? "Jag skulle aldrig bära strumpor och sandaler. Min pappa gör det ibland och jag är som, "Dude, täck upp fötterna!"

Jag måste hålla med honom om det. Vi chattar lite längre om hans favorit saker - plats i USA (Miami eftersom den påminner honom om hemmet), TV-show (The Mentalist) - och om han någonsin sett Jersey Shore (han har inte, men hans vänner gör). Men det är inte förrän jag frågar honom om " Defeat the Label", en av hans turné sponsorer och något som ligger honom varmt om hjärtat, att han extraförmåner upp och spenderar mycket tid med att diskutera med mig.

"Jag har inte nödvändigtvis varit mobbad i skolan, men så många barn idag är och som måste förändras", förklarar han. "Och hela sociala nätverk i skolan är inte det bästa. Du har dessa grupper - som det är "cool grupp" och det finns de så kallade "nördar" och allt. Jag verkligen inte se poängen i allt det där. Alla kan vara vänner med alla. Mängden av mobbning som sker nu har vuxit under åren och jag tror att barnen egentligen inte borde behöva gå igenom det. Det är nära definitivt mitt hjärta. "

Jag tittar på honom och kan inte låta bli att le. För att avsluta, jag ber Cody om hans favorit ologies (eller passioner) i livet. Han sitter eftertänksamt innan han svarar med "ketchup, stranden och musik." Så jag antar att ketchup sak verkligen inte var konstigt rykte. Han gillar det på allt. Hm.

Och när jag stiger upp, samla mina tillhörigheter, skakar hans hand och går, jag ler mot mig och tänker: "Han fick mig."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0